söndag 8 mars 2015

The last two days in Turkey

(02.41). Hej, hej! Klockan är mitt i natten och jag är hur trött som helst. Håller på att dygna så att jag kan sova på bussen/planen istället. Hemresan börjar redan klockan 04(!!!) med en busstur till Antalya. Sååå, för att fördriva tiden innan hemfärd, så tänkte jag blogga om de två sista dagarna här i Turkiet.

Igår/fredags var en mycket bra dag! Det var den sista sista skoldagen och även sista projektdagen. I skolan så redovisade alla projektgrupper vad dem har jobbat med de senaste dagarna. Vi käkade, var ute och gjorde turkiska aktiviteter (endel var mer speciella än andra) och så avslutades skoldagen med en konsert. Allt var väldigt kul, bortsett från att dem alltid hade väääldigt hög volym hehe.. Mina trumhinnor kunde inte riktigt hantera det :-). Allra roligast att dansa!!

Efter skolan så gick jag och Birsen hem, gjorde oss i ordning, käkade och drog ut igen. Vi träffade hela gänget på en härlig restaurang. Det var sista kvällen för Bulgarerna och Polackerna så det var en slags avskeds-get-together. I vilket fall som helst så var det en väldigt bra kväll, den bästa tror jag tom! Jag hade så himla roligt hela kvällen :)).








Idag aka sista dagen har varit både en bra och sorglig dag. Det är trots allt sista dagen och det känns så jätte konstigt att vi redan ska åka :(. Idag så startade vi dagen med en stor frukost tillsammans med alla som fortfarande var kvar i projektgänget (vi svenskar, tyskarna och turkarna). Det var jätte go mat och trevligt sällskap!

Efter frukosten så drog jag och alla tjejer till Turkish Bath. Det var väldigt avslappnande och härligt. Vi bastade även lite och badade i poolen (MED BADMÖSSOR???). När jag och Birsen kom hem så hann vi inte göra så mycket mer än att göra oss i ordning innan vi drog ut igen. Jag och familjen åkte och åt trerätters på en jättefin restaurang. Dem överraskade mig med en superfin tårta som avslutning vilket gladde mig väldigt mycket. Dem har verkligen varit hur gulliga som helst mot mig denna vecka. 

När vi ätit färdigt och så, så väntade i princip alla från projektet nere i lobbyn på oss. Vi tog oss vidare till ett Café där vi spenderade vår sista kväll tillsammans. Dock var vi inte på toppenhumör eftersom alla inte var där.. Det var lite tråkigt faktiskt ://. Aja! Vi sa i alla fall hejdå till alla. Det var lite sorgligt måste jag medge!! Man har ju umgåtts med dessa kidsen i en hel vecka nu och vissa av dem kanske man aldrig mer ser igen.. :(.

Efter många kramar och hejdån så rörda jag och Birsen på påkarna och tog oss hem. Men kvällen slutade inte där. Vi åkte istället vidare till hennes mormor och morfar och därefter hennes morbror och hans familj. Vi fikade lite, givetvis och umgicks. Vi var hemma runt 01 och ah, nu sitter jag här. Halvt redo att dra mig hemåt (till skolan och alla läxor som ligger och väntar).. Jo, ja.. Jag har i alla fall haft en toppenvecka i Turkiet! Så jag ska inte klaga :).









LEGEND


/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar