måndag 2 mars 2015

Turkietresan rullar

(23.17) Hej hej! Jag är helt slut just nu efter en låååång dag. Men jag tänkte blogga en snabbis i alla fall! För massa saker har hänt det senaste dygnet :)).

Igår fortsatte dagen bara bra efter frukosten. Jag, Sofia och våra turkar Selin och Birsen tog vår första tur ut på stan här i Isparta. Det var väldigt annorlunda från Sverige och intressant. Vi fikade lite, Sofia och Selin följde med hem till Birsen (där hennes mamma gjort två nybakta tårtor(!!))





och när de gått var det dags för kvällsmaten. Jag hade tidigare under dagen sagt att jag gillade fisk, såååå





Det resulterade med att Birsens mamma lagade fisk, lot's of it!!! Var supergott, men guuud va mätt jag var! Gal1

Efter det så drog vi till en kareokebar där det var väldigt högljutt hehe, men vi gick träffa de flesta från projektet, så det var kul!! Vi svenskar tog oss tom. upp på scenen och sjöng lite kareoke tillsammans (JAG sjöng!!!) (PS. alla avgudade Samuel och hans röst!). Jag blev tom uppdragen på scen en andra gång av tyskarna och var tvungen att sjunga en sång jag aldrig förr hört... Hm, var lite pinsamt, men, men :-).

 




Idag så har det, som sagt, varit en lång dag! Den började tidigt på morgonen med goefrulle för att sedan ta skolbussen vidare till deras privatskola. Den var ENORM! Där hade vi massa presentationer, den internationella buffén, vi blev visade omkring på skolan, vi blev indelade i grupper och hade vissa ämnen (jag och Frida hade dramaclass och gjorde en musikal tillsammans med det andra, hahah, det var väldigt intressant! Och givetvis tvingade dem OSS att sjunga. Alltså oh my god, Samuel har fått alla i projektet att tro att alla svenskar är lika duktiga som honom. Men det stämmer då verkligen inte!!!!.. Men, men, det var kul i alla fall!). Vi var även och besökte något rosföretag där de gjorde en massa grejor av rosorna staden är känd för.

Under den internationella buffén så blev även jag och Birsen intervjuade av turkisk TV hahah! Jag blev supernervös och var så himla stel och pipig hahahh. Check it out:  http://www.kanal32.com.tr/mobil.asp?islem=haberdetay&id=14382





När vi kom hem så åt vi, givetvis haha.. Man går aldrig hungrig i Turkiet! Och sen så träffade vi jätte många från projektet och bowlade. JAG VANN!!!! WEHEY! Är så himla dålig på bowling egentligen hahah, så blev himla glad! Det var jätte roligt och vi fick en massa kontakt med alla (under kareoken kunde man inte prata så mycket hahah), särskilt med tyskarna! :D
(Lövgrejerna är en portion som hennes mamma hällde upp åt mig (hennes kom efter bilden), gal1 hur mycket mat dem lagar!!! Jag som tom. bad om en liten portion :o. Men, men, thank god att det är så gott!




Jo, ja, nu ska jag nog sova! Imorgon ska vi upp tidigt och dra på road trip med gänget. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Strålande insats i turkisk teve! Tack för att du delade länken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga problem! Det är väll en självklarhet :))

      Radera