onsdag 4 mars 2015

Tisdagen och onsdagen

Hej hopp!

Haft fullspäckade dagar med mycket som hänt.

I tisdags åkte vi till Eğirdir som är typ Turkiets Jönköping, alltså en stad vid en sjös södra strand, omgivet av sluttningar. Där besökte vi deras Stadshus och en äppelfabrik. Sedan åkte vi upp på ett berg där vi lunchade! Vi åt Gözleme som är nån pannkaks/torilla/tunnbrödsgreja. Riktigt häftig utsikt! Sedan for vi till Yalvaç där en antik stad ligger (intressant, intressant). Tillbaka i Egirdir åt vi fisk!

I onsdags var vi på skolan och arbetade i våra grupper. Efter det lyssnade vi på en presentation om Turkiet. Efter lite basketspelande på lunchrasten gjorde vi nåt som kallas Marbelling (ingen aning vad det är på svenska). Typ vatten och färg och skapande och sånt där :). Hursomhelst så drog vi sedan till ett museum om Süleyman Demirel, som var Turkiets nionde president! Kul kul! Alla vi svenskar och respektive turkar blev bjudna hem till Birsen, som är Amandas turk, till dinnerparty. Otroligt gott! Därefter blev det Just Dance hos Bilge. Hon hade förresten ett piano hos sig, så jag fick ääääntligen spela piano! Efter det drog vi till ett café där även vår favorit-tysk Leif Erik väntade! Wohoo! Mashallah! Mycket mysigt café!

Jag vet att det är torsdags kväll, och jag har varit med om en heldag i Antalya. Men denna dagen skriver jag om när jag har sovit. Och mina bilder är på min kamera som just nu är på laddning!

Godnatt.

/Samuel

Förresten, Turkiets populäraste sångerska?
-Lill-keBabs!

1 kommentar:

  1. Du verkar också trivas! Svårt att komma tillbaka till kalla Växjö

    SvaraRadera