fredag 6 mars 2015

Tis, Ons, Tors

Hej hej! Jag kom precis hem från skolan aka sista skoldagen. Vi ska snart äta, så tänkte blogga under tiden vi väntar på maten. Det var ju trots allt ett litet tag sen sist och jag har mycket att berätta.

Tisdagen var en låååång dag. Vi roadtrippade med projektgänget hela dagen. Vi fick uppleva Ejardish (hur det nu stavas). Där besökte vi en liten restaurang som serverade originell turkisk mat (den där pannkakan), en antik plats som bevarats, en fin fiskrestaurang och några fler platser. Dock fick en av bussarna punktering, vilket tog väldigt lång tid, tid som skulle läggas på cykling.. :-( Men, men. Roligast måste jag nog ändå medge att det var på fiskrestaurangen med girlsen. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde då hahahah. Hålet och slangen <3

Efter en rolig och händelserik dag så kom jag hem till två överraskningar som familjen förberett för mig. Baklava och cheetos haha, så gulligt av dem! Har nämnt att jag tycker om det, så givetvis fixade dem det. Dock måste jag medge att fem baklavabitar är en aaaning för mycket.. De är värsta sockerbomberna och en är mer än tillräckligt! hehe, men tisdagen var en toppendag i alla fall! (OCH jag fick kontakt med tyskarna <333 hahaha, dem är ju världens roligaste :')).












Onsdagen spenderade vi till största del i skolan. Vi fick bl.a. måla med turkiska färger (marvling(?)). Det var rätt coolt och även om jag inte var så duktig på det så var det kul. Sista tiden av skoldagen la vi på ett museibesök. Det var för någon turkisk president. Det var kul där hihi, min grupp var bra :-).

När vi kom hem från skolan/museet så hade Birsens mamma förberett en stor middag. Något efter vår hemkomst så droppade alla sweeds + deras turkar hem till mig och Birsen. Där hade vi ett litet dinnerparty med god mat och trevligt sällskap. Dagen avslutades på ett café med lite alla möjliga.







Only turkish-gang people will understand :')


Igår var liksom tisdagen en lååång roadtrip-dag. Den började 06 och fortsatte till 23. Vi åkte till Antalya och hade det bra. Där besökte vi ett vattenfall, åt för första gången äkta turkisk kebab i Turkiet, tog en båttur, besökte en galleria och strosade omkring på Antalyas gator. Det var en mycket bra dag som bjöd på gott sällskap och en härlig sol.
















Nu ska vi äta! Vi hörsss /Amanda

1 kommentar: