söndag 1 mars 2015

Första dagen i isparta

Hej!

Jag har inte haft någon tillgång till internet förren nu men jag ska försöka sammanfatta
lite kort vad jag och Selin har gjort det senaste dygnet. 

Jag var så trött när vi kom fram till Isparta igår, men jag var väldigt taggad på att äntligen
få träffa Selin. Vi har pratat nästan varje dag de senaste två veckorna så det var nästan
overkligt att ses på rikitigt. När vi kom fram till lägenheten igår kväll fick jag träffa 
hennes familj och hennes mamma är nog en av de gladaste människorna
 jag någonsin träffat. 

Idag fick jag verkligen sov ut så det var jätte skönt. Efter det var det dags för en riktig
turkisk frukost. Ojojoj, säger jag bara hahah trodde aldrig att jag någonsin skulle behöva
äta igen. Efter frukosten bar det av mot centrum där vi träffade Amanda och Birsen. Vi 
gick runt och kollade lite innan vi bestämde oss för att ta en fika, väldigt svenskt hehe.
Vi satt nog och pratade och skrattade i närmare tre timmar och hade det hur trevligt
som helst! När vi kände oss klara gick vi hem till Birsen och Amanda och fikade en
gång till, haha vi kommer inte gå hungriga här inte. Sedan kom Selins pappa och
hämtade oss för det var dags för middag. Någons köttbullsliknade sak med pommes
och sarma. Sarma är ris inlindat i druvblad? Selin berättade att alla ska få smaka det 
på den internationella bufféen imorgon. Under middag var det en massa snack om mitt hår,
eftersom att jag är blond var det tydligen väldigt intressant. De tyckte iallafall att
jag har vädigt fint hår, så det tackar vi för :)

Just nu håller vi på att förberedda oss inför kvällen! Det verkar som att det blir
kareoke kväll så det ska bli intressant.



Hörs imon! // Sofia 

1 kommentar:

  1. Vad kul! Låter verkligen som om du trivs. Ätit har vi också gjort - massor!

    SvaraRadera